tisdag, januari 13, 2009

sjukdag

Nu ligger jag nerbäddad i soffan men m&ms inom räckhåll och simpson på tvn. Slappt som attan. Dock väldigt ont i revbenet eftersom jag inte gick upp förrän kl 10 och inte tog my painkillers när jag vaknade vid 8. Men men, snart sätter dom väl igång o verka.

Jag har hunnit med att ringa skatteetaten och ändra adress och löneuppgifter så nu borde det snart dimpa ner ett skattekort i min brevlåda. borde. man vet aldrig.
Dessutom kunde det ta tio dagar att få det nu när det är januari och ALLA ska ha nya skattekort. Alla norrmän också.. stackars satar som sitter och skickar ut dom!

en lugn dag i dag alltså, mycket plusgrader och solen tittar minsann fram. Kanske blir en liten promenad senare om revbenet tillåter. Jag får fråga snällt.

over..

1 kommentar:

Anonym sa...

låter ju faktiskt väldigt roligt att jobba med barn :)

jag jobbade som laboratoriearbetare ungefär 10 månader, sen jobbade jag som slaktare på Scan, vilket du kanske inte uppskattar med tanke på att jag vet att du är djurvän.

jag uppskatta väl inte jobbet på det sättet heller, men det var bra pengar sen arbetade man med kroppen 8 timmar om dagen.

så för tillfället är det söka jobb som gäller för mig, men väntar på att 2-3 ställen ska höra av sig också.

låter ju som du ändå har riktigt trevligt i Norge, jag hade tankar att flytta dit och jobba, men får väl se. :)