måndag, januari 12, 2009

4,5 timmar på legevakten

Min söndagskväll spenderades på legevakten
4,5 timme tog det innan jag var färdig. Varav det var ca 4 timmars väntan, hos doktorn och på röntgen tog det väl ca 30 min totalt..
För er som inte vet det så hostade jag som en gnu för 1-2 veckor sedan, hela nätterna igenom. En morgon när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i vänster sida vid revbenen. Tänkte efter ett tag att det nog kunde vara en spricka, men gnällde lite, ryckte på axlarna och tänkte att så hemskt ont gjorde det inte och läkaren kan ju inte göra mer än att skriva ut smärtstillande.
Igår kväll, när jag låg i soffan så hostade jag (självklart, jävla sjukdom!!) och bara kände hur det knakade i revbenet och sen kom jag inte upp ur soffan och kunde inte ta på mig skorna själv. Det var då jag insåg att jag nog skulle gå till legevakten och få lite smärtstillande.
Diagnosen efter 4,5 timmar där var överansträngd muskulatur runt revbenen och en spricka. Jag blev lite rädd när hon ville röntga lungorna på mig eftersom jag andades konstigt men det var som tur inget fel där utan troligtvis bara någon sorts kompensering för att det gör så ont att andas..

Så nu har jag iaf smärtstillande. Jag har jobbat idag, men insåg att det minsann inte var jättebra, så imorgon ska jag ta en dag hemma och bara ligga i soffan. Åter till jobbet på onsdag! Skulle vara väldigt skönt att vara hemma hela veckan men när man inte är fast anställd än så går man ju inte hemma med full lön från första dagen, nej då, som vikarie så går du hemma helt gratis och det är surt. Får helt enkelt ta det lite lugnt på jobbet.

over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Full lön första dagen??? Har de ingen karens i Norge??