onsdag, mars 18, 2009

våren är på väg

Idag (efter en extremt utmattande dag på jobbet med alla förskolelärare på kurs och masa vikarier) så tog jag och Emilia trikken ner till Aker Brygge, tog en kaffe och satte oss på trappan vid rådhuset och njöt av solen! Häääärliiigt
Och ja, ni läste rätt när jag skrev kaffe, eller kaffe och kaffe, det var en kaffe mocca, vilket innebär att det typ är varm choklad med lite kaffesmak och väldigt söt. Men jag tycker den är god, jag som ALDRIG trodde jag skulle kunna uppskatta minsta lilla kaffesmak.. hehe

Solen är framme nästan varje dag nu och det är snart dags att plocka fram skinnjackan och känna sig lycklig. solen värmer något alldeles underbart!

Annars händer och fötter inte så mkt, var på styrketräning i måndags och är fruktansvärt mör i hela kroppen, jag har ont i alla muskler, även dom jag inte visste att jag hade. haha.
Får se om det blir lite gym imorgon också eller om jag struntar i det resten av veckan och kör styrka nästa vecka igen.

Ha deee

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla här vad storasyster googlade fram.....

Dymmelonsdagen, onsdagen före påsk, då påskfriden inleddes. Namnet kommer av att metallkläpparna i kyrkklockorna denna dag ersattes av trästavar, dymblar, för att ge en så dämpad klang som möjligt, en markering av att det var stilla veckan och att långfredagen var i antågande.

I folklig tradition har dymmelonsdagen genom missuppfattning kommit att kallas även för askonsdagen, vilken egentligen infaller i veckan efter fastlagssöndagen.