måndag, december 22, 2008

biljettkontroll!!

Här ser ni den lille guldklimpen
den som räddade mig från 700 NOK i böter idag
Som ni kanske vet har jag plankat på trikken nästan ända sen jag kom hit (fy mig, jag vet, men man måste prioritera det man lägger pengar på, jag äter hellre än betalar trikken). Idag skulle jag till jobbet en kortis som ni ser i inlägget nedan, och jag kände i magen när jag gick till trikken att "bara för det är sista dagen jag ska åka trikk, så kommer jag åka dit på en kontroll".
Detta resulterade i att jag stolpade iväg till narvesen och köpte en biljett. På vägen till jobbet gick allt smärtfritt som vanligt, men på hemvägen, precis innan min hållplats slängde en man fram en bricka rätt i ansiktet på mig och sa "billjettkontroll". Jag hade precis suttit och nästan blivit sur över att jag slängt ut 24 spänn på en biljett till ingen nytta så jag blev riktigt glad när jag fick visa upp min biljett. Jag rotade runt i fickan, slängde fram biljetten med ett leende på läpparna, kontrollanten sa "bra" och log lite. men jag tror han blev lite ledsen, han hade nog gärna satt dit mig.. !

Summan av kardemumman: Jag ska alltid följa min magkänsla, idag hade den rätt och sparade mig 700 kr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

följ alltid magkänslan :)
trevlig blogg förresten, Emma K

:)

Anonym sa...

gött att spara 700 spänn!