måndag, december 28, 2009

Ett skämt

Norrmän, herregud.
Dom kan inte hantera en snöplog för fem öre.
Det ser ut som vi bor i ett U-land, mitt i en krigszon.
Bilarna som är insnöade är även inplogade. De som faktiskt tagit sig ut
har haft stora problem, de som vill in på en parkering igen får ta sats
från nordnorge för att komma över vallarna, samtidigt som man får stå på bromsen för att inte dundra rätt in i bilen framför. Herregudars skymning!
Bilarna står som plockepinn. Men lite underhållande är det, mest för att
jag inte kör bilen något själv i veckan så jag slipper parkera, köra, tuta och skrika.
Och glad som jesus för att jag inte stod parkerad någonstans i Oslo under snöovädret
och den lilla plogning som varit i staden för då hade jag minsann inte tagit mig ut.

Snön gick upp till knävecken på mig idag på uteplatsen på jobbet. Tror ni knattarna
hade det jobbigt att ta sig fram. Jöss-
Lite underhållande det också.

Inga kommentarer: