söndag, november 01, 2009

papsen på besök

jag suger på att lägga in bilder,
de hamnar i fel ordning.
Men här är pappa på marknaden vid Birkelunden idag.



Vi blev lite sugna på att köpa en kista,
men det blev ingen.

Jag och pappa vid operan.
Detta skrytbygge måste man ha sett om man har varit i Oslo.


Pappa och Fredde posar vid pelarstatyn bestånde av ålande
nakna människor i Vigelandsparken (frognerparken)



Pappa hittade även en naken tuttlisa att posera brevid.
Vi alla som känner pappa kommer väl
ihåg alla tuttlisor som lagats av både cernit och cement
genom åren.


Sinnataggen måste man ha ett foto på efter att varit här
Han är liten och arg och mest känd av alla statyer,
han tjänar sina pengar på att ställa upp på bilder
till vykort och broschyrer.


Jag tar kort på pappa som tar kort på en naken dam med en
fågel på huvudet.
Fågel lämnade sin avföring på damens axel, undrar
om de har något otalt med varandra?



Det var lite bilder, men i fredags var vi även och åt på YaYas, himelsk mat! På lördag kvällen lagade pappa mat och sedan satt vi hemma med vin, whiskey och kaffe och snackade skit. Jättetrevligt. Blev jätteglad när pappa kom hit. Nu är det bara mamma som måste orka pallra sig hit också.
Flyttat har jag också gjort förresten så pappa fick se nya lägenheten, nya nycklar till mig kopierade vi också, kan vara bra att ha. Tredje adressen på ett år, rätt bra jobbat måste jag säga. Nu ska jag bara ringa mäklaren ang gamla lägenheten så de kontrakten blir fixade, sen är allt klappat och klart inför resan. Jag åker om 2 månader, är inte långt kvar nu.
Nope, varm dusch för att få upp värmen och sen inta latmans position i dessa sköna soffor, perfekt söndagskväll. ciao.

















1 kommentar:

Sis sa...

Ååååå , pappa B , "samma pappa"... Jag saknar honom!!!