tisdag, november 24, 2009

Läser i Blondinbellas blogg om hennes perfekt förhållande.
Regler kan jag hålla med om att man inte ska ha, man är en självständig individ. Men här nedan blir jag lite delad...

från bloggen..
"Regler bryts bara i alla fall och att bygga ett förhållande på små töntiga löften som bryts förstör bara relationen och den trygga grunden. “Du lovade att komma hem den tiden” är ett bra exempel. Hade han inte behövt lova något han han ju heller inte varit sen och jag hade sluppit titta på klockan och blivit sur. "

Är man i ett förhållande och bor ihop och någon är ute och svirar en kväll tycker jag personligen det är skönt att veta på ett ungefär när personen kommer hem, för att jag är lite mamma orolig av mig, jag erkänner det. På tex fyllan och villan kan vad som helst hända på vägen hem. Sen vet vi ju alla att tider kan ändras beroende på hur kul man har ute eller på festen men då hör man ju bara av sig och upplyser om läget. Så funkar jag, jag kanske är ensam om att vara morsa utan barn på den punkten men så är det.

När det gäller en shoppingem/kväll, möten, kaffe med en vän och andra vardagliga saker som inte sker nattetid är jag helt med på att man inte ska bestämma tider, där håller jag helt med blondinbella. Finns inget jobbigare än att tidsbestämma mina timmar i stallet, skitsnacket över en kaffe hos en vän etc

Men jag undrar om hennes förhållande är så perfekt som hon målar upp det, är det så så ska man väl bara säga grattis, inte många som lyckas med det.

1 kommentar:

Kristin sa...

jag höll också på att spy lite om hennes regler. Jag är likadan, kvällar och nätter vill jag veta på ett ungefär! Jag kan inte sova när jag inte vet vart han är..
men ja, grattis till henne...