onsdag, april 15, 2009

sykmelding

igår pallrade jag mig till jobbet, tänkte att en planläggningsdag klarar man sig igenom. Jodå, det gjorde jag ju men imorse var det ännu svårare att komma upp ur sängen.
Samtalet till jobbet:

M: Heeej Emma
E: Heej..
M: Du stannar hemma idag förstår jag? (med glatt humör)
E: Jaaa, det blir visst så.. Trodde inte det igår..
M: Neej men det visste jag förstår du, nu går du till läkaren
omedelbart, snälla du!
E: Jaaa, jag ska. Jag lovar

Jag har världens bästa kollegor. Det är inte alla som har det.

Nåväl, efter ett tag på legevakten fick jag konstaterat att det inte
var streptokocker (eller vad tusen det nu heter..) eller någon annan
bakterie utan bara ett elakt virus som spökar i min hals och gör
att jag inte kan äta, svälja eller prata utan att det gör sjukt ont.
Lite halvsur för att det var ett virus (eftersom man inte kan få
antibiotika eller pencillin mot det) men med sjukskrivning resten av
veckan släpade jag mig hem till sängen.

Jag somnade mitt i Änglagård, men väcktes av snälla Anna som
ville komma och låna datorn. Får ta en sovdag imorgon när alla är på
jobbet istället.

Det värsta med taggen i halsen är att jag inte ens kan tröstäta. Jag bakade
en kladdkaka men den åt Anna upp mer av än mig;)

1 kommentar:

Syster sa...

Glass gumsan , du ska äta glass!!!