onsdag, januari 07, 2009

the sun is shining on everyone in oslo

har varit en jättehärlig dag idag
solen har varit framme hela dagen
jag hade tidligvakt på jobbet och jobbade alltså 6.45 till 14.15
Mellan 11.30 och 14 var jag sovvakt ute och det var jättehärligt!
fick dock en liten kommentar av en av barnen
jag stod där och vaggade lite på en vagn när ungen skriker
-" EMMA!! Vad är det du har på hode ditt!?!"
Jag hade min pälsmössa, ni vet en sån där med öronlappar, jag hade lapparna uppvikta så det var mycket päls som stod åt alla håll. Jag kunde inte annat än le åt ungen :)

När jag slutade tog jag mitt pick och pack och tog en promenad hem, ett tag hade jag ingen aning om var jag var, men rätt kom jag, jag kom hem :) Gick längs akerselva en ganska lång bit, floden som rinner genom oslo och det var mycket härligt! Tog dryga timmen att gå hem, men då gick jag inte fort och genom sandaker, torshov och sagene gick jag lite kringelkrokigt..

Hoppas ni har det lika härligt hemma!! :)

over and out

förresten, en svensk kille på jobbet som bara jobbar den här veckan sa till mig igår när jag pratade i telefonen på lunchen att jag "lät väldigt svensk, är du det?" hmmmpf.. såklart jag låter svensk, jag är svensk! Har iofs lagt till mycket norska ord när jag pratar med barnen så många föräldrar har blivit lite förvånade när de märker att jag är svensk.. hehe :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

wall-e slår ju fett surfs up! haha jag skulle allt vilja höra dig med dina norska ord. känns som en skön blandning, östgötska och norska :)

Anonym sa...

ganska kallt här hemma faktiskt ;)

jo fan har varit arbetslös sen september ungefär, annars har jag jobbat sen studenten så det känns ju ändå bra på ett sätt :)

nu skulle jag ta vilket jobb som helst, pengar är pengar :)

vad är det du jobbar med, exakt, i Oslo då? =)